Vnímání umělé inteligence, jejích hrozeb a příležitostí
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu:
Adéla Pokorná
Šetření:
05. 04. 2024 - 26. 04. 2024
Počet respondentů:
178
Počet otázek (max/průměr):
12 / 12
Použité ochrany:
žádné
Zobrazení otázek:
po jedné otázce
Návratnost dotazníků:
65,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
děkujeme, že jste si našli čas na vyplnění tohoto dotazníku. Tento průzkum je součástí studentského projektu zaměřeného na vnímání umělé inteligence ve společnosti. Cílem této studie je porozumět názorům a postojům lidí k umělé inteligenci a jejímu dopadu na různé aspekty našich životů.
Vaše odpovědi jsou pro nás velmi cenné a pomohou nám lépe porozumět vašim pohledům a obavám ohledně této stále se rozvíjející technologie. Dotazník obsahuje otázky týkající se vašeho využívání aplikací a služeb založených na umělé inteligenci, vašich postojů k rozhodnutím generovaným umělou inteligencí, obav z automatizace práce, představ budoucnosti umělé inteligence a jejího etického užívání.
Prosíme, odpovídejte co nejupřímněji a uvážlivě. Vaše odpovědi budou zpracovány anonymně a slouží ke studentskému výzkumu. Výsledky dotazníkového šetření budou veřejně dostupné. Vyplnění dotazníku by mělo trvat přibližně 5 minut.
Děkujeme za vaši participaci a příspěvek k našemu výzkumu.
S úctou,
Studenti VŠB – Technickáuniverzita Ostrava
Odpovědi respondentů
1. Jak často využíváte aplikace nebo služby s umělou inteligencí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Několikrát týdně
41
23,03 %
23,03 %
Méně často
35
19,66 %
19,66 %
Denně
34
19,1 %
19,1 %
Nikdy
30
16,85 %
16,85 %
Jednou týdně
22
12,36 %
12,36 %
Měsíčně
16
8,99 %
8,99 %
2. Co si myslíte o výstupech nebo odpovědích generované umělou inteligencí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Mám smíšené pocity a záleží na daném kontextu
82
46,07 %
46,07 %
Obecně jim důvěřuji, ale občas mám pochybnosti
46
25,84 %
25,84 %
Obecně jim nedůvěřuji, preferuji lidskou interakci a rozhodnutí
30
16,85 %
16,85 %
Nedůvěřuji jim vůbec
12
6,74 %
6,74 %
Důvěřuji jim a často je používám
8
4,49 %
4,49 %
3. Jaké jsou vaše obavy ohledně možného nahrazení pracovních pozic automatizací a umělou inteligencí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Mám mírné obavy, ale myslím si, že se společnost zvládne přizpůsobit
81
45,51 %
45,51 %
Mám vážné obavy, jelikož kvůli umělé inteligenci ztratí hodně lidí své pracovní místo, a to může mít negativní dopad na ekonomiku a společnost
55
30,9 %
30,9 %
Nemám obavy, myslím si, že umělá inteligence pomůže, zlepší a zrychlí procesy ve firmách a v ekonomice
38
21,35 %
21,35 %
Nemám názor
4
2,25 %
2,25 %
4. Jaké etické problémy spojené s používáním umělé inteligence považujete za nejdůležitější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Možná ztráta lidské autonomie a kontroly
59
33,15 %
33,15 %
Ochrana soukromí a bezpečnost dat
57
32,02 %
32,02 %
Odpovědnost za chyby a rozhodnutí vytvořená umělou inteligencí
44
24,72 %
24,72 %
Upřednostňování určitých skupin lidí nebo znevýhodňování jiných
13
7,3 %
7,3 %
Všechny vyjmenované. Hodně paseky může nadělat fejkování videí lidí, pokud to nude regulováno.
1
0,56 %
0,56 %
všechno
1
0,56 %
0,56 %
Ztáta autorských děl
1
0,56 %
0,56 %
Žiadne
1
0,56 %
0,56 %
Deep fake
1
0,56 %
0,56 %
5. Kolik času za týden vám AI dokáže uspořit ve vašem pracovním životě nebo při studiu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žádný
61
34,27 %
34,27 %
Do 1 hodiny
41
23,03 %
23,03 %
1-2 hodiny
31
17,42 %
17,42 %
2-5 hodin
30
16,85 %
16,85 %
5-10 hodin
9
5,06 %
5,06 %
10 a více hodin
6
3,37 %
3,37 %
6. Kolik času za týden vám AI dokáže uspořit ve vašem mimopracovním (osobním) životě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žádný
90
50,56 %
50,56 %
Do 1 hodiny
56
31,46 %
31,46 %
1-2 hodiny
17
9,55 %
9,55 %
2-5 hodin
13
7,3 %
7,3 %
5-10 hodin
2
1,12 %
1,12 %
7. Pokud používáte AI nástroje, zadali jste někdy do některého z nich nějaké soukromé informace? (lokalitu, kde se nacházíte, bydliště, vaše jméno, jiné soukromé informace a události, firemní neveřejné údaje)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
99
55,62 %
55,62 %
Nepoužívám AI
46
25,84 %
25,84 %
Ano
33
18,54 %
18,54 %
8. Ohodnoťte jednotlivé položky podle důležitosti na stupnici 1–5, jako ve škole. (1 = souhlasím, 2 = spíše souhlasím, 3 = neutrální, 4 = spíše nesouhlasím, 5 = nesouhlasím)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Věřím, že AI může poskytnout užitečné doporučení na základě mého chování online.
2.669
1.311
AI může výrazně snížit naši schopnost samostatně přemýšlet a rozhodovat se.
2.163
1.417
AI může být nebezpečná v prostoru sociálních sítí.
1.876
1.221
Mám obavy, že AI může být zneužita v manipulaci s mými osobními údaji.
2.034
1.257
Používání AI v náborových procesech může vést k diskriminaci a nerovnostem.
2.618
1.438
Používání AI bychom měli regulovat zákonem.
2.348
1.766
Používání AI mi ušetří čas při řešení každodenních úkolů.
2.624
1.898
AI mi pomáhá rychleji a snadněji najít informace online.
2.36
1.938
AI může firmám pomoct v oblasti marketingu a reklamy.
2.011
1.303
Využití AI může přispět k vylepšení a rozvoji bezpečnostních složek.
2.579
1.435
AI může přinést významné vylepšení v oblasti zdravotnictví.
2.388
1.451
AI může pomoct studentům i učitelům ve školství.
2.157
1.706
Větší investice do výzkumu a vývoje AI může přispět k ekonomickému růstu a inovacím.
2.371
1.391
Používání AI v oblasti umění a kultury může rozšiřovat kreativní možnosti a uměleckou inspiraci.
2.927
1.686
Využití AI v autonomních vozidlech může výrazně snížit počet dopravních nehod.
2.843
1.481
9. Co si představíte pod pojmem “umělá inteligence”?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Robot
8
4,49 %
4,49 %
.
5
2,81 %
2,81 %
Chat gpt
3
1,69 %
1,69 %
Ai
3
1,69 %
1,69 %
ChatGPT
3
1,69 %
1,69 %
Roboty
2
1,12 %
1,12 %
Nic
2
1,12 %
1,12 %
robota
2
1,12 %
1,12 %
Nástroj, který má lidem pomoct, zlepšit a zrychlit každodenní procesy a také procesy v pracovním prostředí
1
0,56 %
0,56 %
Online vyhledávač
1
0,56 %
0,56 %
ostatní odpovědi
Nástroj, který umí řešit úkoly, které se po něm požadují Systém/program řešící složité úlohy minimální čas Nástroj, který mi pomůže s inspiraci, při řešení různých problémů a úkolů budoucnost ChatGPT, roboty Zefektivnění práce Software Program , jenž dokáže optimálně vyřešit úkol z přijatých vstupních dat. Snaha přiblížit se lidskému myšlení. Chat gpt, siri dobrý sluha, ale zlý pán Chat GDP, robotizace, modernizace, nebezpečí chat gtp, robota, někoho kdo jen mysli hlavou a nepoužívá emoce Umělého kamaráda program co za me napíše sloh Stroj Počítače, mobily, veškerou techniku, která je naprogramovaná, aby do určité míry samostatně přemýšlela. Chatgpt a podobné, roboti pomáhající při složitých chirurgických zákrocích, v podstatě jakýkoliv částečně samostatně pracující a "přemýšlející" (s velkou nadsázkou) přístoj Robot, Internet tool, nelidské, bez emocí Internetový pomocník Chatgpt, vytváření obrázku a videí podle zadání, ale nemyslim si že to vystihuje pojem "inteligence" ale spíše je to lepší forma vyhledávače jako je třeba Chrome nebo seznam atd Různé aplikace, systémy, webovky neživý stroj imitující dostatečně kvalitně lidskou bytost Robota z RUR V současné době LLM modely jako je např chat GPT. Ale uvědomuji si, že to má k přirozené inteligenci velmi daleko, ačkoliv je to velmi přesvědčivé. "Chytrý" počítač se schopností racionálního "myšlení" Neco, co ma vice informaci nez prumerny clovek, coz me celkem desi a to ze se to porad bude vyvyijet Hrozba Počítač, kterého mozeg se snaží napodobyt lidský. Potřebuje se vyviíjet a umět přemýšlet. Jakýkoliv algoritmus který může samostatně vyhodnocovat informace. Rychlá pomoc při hledání informací. Nevim asi robot co mysli sam za sebe Systémové řešení úloh stejně dobře nebo i lépe než člověk bez nutnosti předchozího učení jednotlivých úloh Pomoct Strojové učení na základě velkého množství dat Počítač který má spoustu informací, ale lidem se stejně nedokáže vyrovnat. Uměle generované odpovědi a reakce na základě kombinace veškerých dostupných informací blbost Neuronové sítě, které jsou nacvičené na obrovském množství dat z naší historie, které pomáhají uživatelům se v těchto datech orientovat či produkovat obdobná data Robotizace Inteligentní počítač Robot, který bere lidem autentitu a myslí za ně. počítačový nástroj, připomínající myšlení člověka Online pomocnik počítačový algoritmus, snažící se napodobit lidské myšlení Je to obor informatiky. Modely využívající neuronovou síť a algoritmy k zpracování dat Nějaký program,co dokáže na zakladě informaci pomoct pri řešení ruzných problému supermozog s mnoha schopnostmi Výstupy ve formě textu, videa, obrázků, či zvuků, které jsou vznikly z dat, kterými se daný model učil. Systém řešící názory a uvažování a komplexní úkoly Různé aplikace pohodlné rozšíření lidského mozku neco co dokaze myslet vytvaret neco idealne samostatne a a pripadne.i komunikovat neco co za nas konna urcite veci, je to neco co nam da vetsi prehled Dobré i špatné pro svět AGI Strojové učení Dynamický se měnící algorytmus Systém, který zvládne Turingův test Něco jako běžného omylného člověka, který má geniální paměťa kumulaci zkušeností, obrovskou trpělivost, ale myšlenkově nedokáže překročit lidský stín. Něco, co dokáže přemýšlet Time saving - AI provides me qith quick results and its easy to work with. It saves me a lot of my time. Debilizace lidí Něco co dokáže přemýšlet jako lidský mozek Program Program, který bude pomáhat lidem, ale nebude nahrazovat člověka, např v umění, je lidský talent, který by neměl být nahrazen, ve zdravotnictví by měla být spolupráce ale nenahrazoval lékaře, ...vše by měl řídit člověk, odborník, pokud nás nahradí umělá inteligence, zdegenerujeme a naše schopnosti se vrátí do pravěku nový svět je obor informatiky zabývající se tvorbou systémů řešících komplexní úlohy jako je rozpoznávání či klasifikace systém, který zvládne na základě velkého množství vložených dat činit "vlastní závěry" Skynet program, který zvládne řešit náročné zadání, která nejsou jen mechanickým Pomocník,.který dokáže v reálném čase řešit mé zadání. Určitý zdroj informací umělá inteligence Inovace, efektivnost, ekonomický posun, nebezpečí "bytost" bez vědomí sebe sama, "cvičenou opičku" dnešní doby chatboty, chatgpt, roboty :D Počítačový program počítačová mysl, která analyzovala data z internetu a spojila je do něčeho průměrného Něco, co zdánlivě myslí jak člověk, ale je to jen technologie. Nějaký přístroj, který má v sobě nakodované určité procesy, s kterými manipuluje a využívá je. Počítač V současné době zejména programy generující text nebo vizuální obsah. Dobrá služka, špatná paní spíše obecnou AI než generativní AI umělou náhradu kidského myšlení Naprogramovany kod golém pomocník mašina, která v určité míře napodobuje lidskou inteligenci chat open ai technologie, které nahrazují doplňují nebo nahrazují člověka při různých typech interakcí ve vztahu k tvorbě a zpracování různých typů obsahu a informacíí Program, který splní mé požadavky bez dalšího lidského zásahu velká databáze + neuronová síť Mozek bez tela Program, počítače, dobrý sluha, špatný pán, usnadnění, zjednodušení , nástroj, který může extrémně pomoct nebo extrémně ublížit , strach z neznáma , z nejistoty .... Obavu, že časem nás lidi nahradí Algoritmy Rozhodování v zastoupení Pocitač Schopnost počítačů napodobit lidskou inteligenci Inteligentní roboty, chatbot Ms copilot, chat gpt Umělou inteligenci?.. automatizace kognitivních úloh počítačem Nástroj, který má mnoho zdrojů a dokáže z nich vytvořit odpověď na zadaný požadavek Nahrazování lidí roboty Řešení problémů dle nastaveni člověka a možnost zneužití náhrada člověka Vyhledavaci nastroj Technologie Veškerý obsah generovaný strojově v tuto chvíli autonomní chatovací booty na principu neuronových sítí Ztráta kontroly Pokrok civilizace neuronová síť Sci-fi napodobování lidských schopností a dovedností Inteligence počítačů Inteligence spojená především s počítači (jejich programy, systémy...) Algoritmus Vyhledávače (Google,aj.), aplikace např. na naučení jazyku USA, samostný vědomý systém Automatizované řešení problémů, přebírání odpovědnosti za rozhodnutí "něčeho" jiného Algoritmus možný učit se určitě vzorce a zakony Umela inteligence, projevovana zejmena stroji, pocitaci mnohem vyšší level algoritmu technologie, která dokáže komunikovat s lidmi a dyamicky reagovat na jejich požadavky Super chytrý robot, který dokáže hledat na internetu veškeré informace, přesto však nemusejí být tyto informace vždy pravdivé Je umělý mozek, který funguje a plní úkoly dle kontroly člověka, usnadňuje déle trvající procesy Sakra chytry pocitac Robotické smýšlení Na první pohled si představím robota co má tvar těla člověka, je to docela strašidelné ale na druhý pohled si představím nebo jako ChatGBT prostě nějakou stránku, kde si můžete psát s AI "holly" z Červeného trpaslíka :) = mluvící počítač, který za mě vyřeší spoustu věcí, které neumím vyřešit já Nezměrnou lenost člověka Algoritmus založený na hledání a třídění informací z internetového úložiště člověkem stvořený program, který lidem pomůže s různými úkoly a otázkami Člověkem vytvořený program reagující na predefinované vstupy. doposud je to jen automatizovaný komplikvaný program bez vědomí. (od prostého vyhledávače virů v IT, nebo přehladače... až po obří komplexy pro vědecké účely) Aplikace, stroj, organismus co byl vytvořen člověkem a dokáže sam uvažovat a komunikovat Naučený stroj Novou dobu. Malé dieťa Language model, Markov chain neurální sit vyučenou na milionech příkladů Program, který má spoustu informací a dokáže alespoň do určité míry sám "myslet" naprogramovaný pomocník
148
83,15 %
83,15 %
10. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Muž
93
52,25 %
52,25 %
Žena
85
47,75 %
47,75 %
11. Nejvyšší dokončené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Středoškolské s maturitou
95
53,37 %
53,37 %
Vysokoškolské
54
30,34 %
30,34 %
Vyučení/střední škola bez maturity
17
9,55 %
9,55 %
Základní
12
6,74 %
6,74 %
12. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
méně než 25
93
52,25 %
52,25 %
26-35
33
18,54 %
18,54 %
46-55
28
15,73 %
15,73 %
36-45
13
7,3 %
7,3 %
56-65
9
5,06 %
5,06 %
více než 65
2
1,12 %
1,12 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
5. Kolik času za týden vám AI dokáže uspořit ve vašem pracovním životě nebo při studiu?
odpověď Žádný:
2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nikdy na otázku 1. Jak často využíváte aplikace nebo služby s umělou inteligencí?
2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nedůvěřuji jim vůbec na otázku 2. Co si myslíte o výstupech nebo odpovědích generované umělou inteligencí?
6. Kolik času za týden vám AI dokáže uspořit ve vašem mimopracovním (osobním) životě?
odpověď Žádný:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nikdy na otázku 1. Jak často využíváte aplikace nebo služby s umělou inteligencí?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Používání AI mi ušetří čas při řešení každodenních úkolů.=5 na otázku 8. Ohodnoťte jednotlivé položky podle důležitosti na stupnici 1–5, jako ve škole. (1 = souhlasím, 2 = spíše souhlasím, 3 = neutrální, 4 = spíše nesouhlasím, 5 = nesouhlasím)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žádný na otázku 5. Kolik času za týden vám AI dokáže uspořit ve vašem pracovním životě nebo při studiu?
7. Pokud používáte AI nástroje, zadali jste někdy do některého z nich nějaké soukromé informace? (lokalitu, kde se nacházíte, bydliště, vaše jméno, jiné soukromé informace a události, firemní neveřejné údaje)
odpověď Ne:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Měsíčně na otázku 1. Jak často využíváte aplikace nebo služby s umělou inteligencí?
8. Ohodnoťte jednotlivé položky podle důležitosti na stupnici 1–5, jako ve škole. (1 = souhlasím, 2 = spíše souhlasím, 3 = neutrální, 4 = spíše nesouhlasím, 5 = nesouhlasím)
odpověď AI může pomoct studentům i učitelům ve školství.=1:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Využití AI může přispět k vylepšení a rozvoji bezpečnostních složek.=1 na otázku 8. Ohodnoťte jednotlivé položky podle důležitosti na stupnici 1–5, jako ve škole. (1 = souhlasím, 2 = spíše souhlasím, 3 = neutrální, 4 = spíše nesouhlasím, 5 = nesouhlasím)
odpověď Používání AI mi ušetří čas při řešení každodenních úkolů.=5:
6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Větší investice do výzkumu a vývoje AI může přispět k ekonomickému růstu a inovacím.=5 na otázku 8. Ohodnoťte jednotlivé položky podle důležitosti na stupnici 1–5, jako ve škole. (1 = souhlasím, 2 = spíše souhlasím, 3 = neutrální, 4 = spíše nesouhlasím, 5 = nesouhlasím)
12. Věk
odpověď méně než 25:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní na otázku 11. Nejvyšší dokončené vzdělání
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jak často využíváte aplikace nebo služby s umělou inteligencí?
2. Co si myslíte o výstupech nebo odpovědích generované umělou inteligencí?
3. Jaké jsou vaše obavy ohledně možného nahrazení pracovních pozic automatizací a umělou inteligencí?
4. Jaké etické problémy spojené s používáním umělé inteligence považujete za nejdůležitější?
5. Kolik času za týden vám AI dokáže uspořit ve vašem pracovním životě nebo při studiu?
6. Kolik času za týden vám AI dokáže uspořit ve vašem mimopracovním (osobním) životě?
7. Pokud používáte AI nástroje, zadali jste někdy do některého z nich nějaké soukromé informace? (lokalitu, kde se nacházíte, bydliště, vaše jméno, jiné soukromé informace a události, firemní neveřejné údaje)
8. Ohodnoťte jednotlivé položky podle důležitosti na stupnici 1–5, jako ve škole. (1 = souhlasím, 2 = spíše souhlasím, 3 = neutrální, 4 = spíše nesouhlasím, 5 = nesouhlasím)
10. Pohlaví
11. Nejvyšší dokončené vzdělání
12. Věk
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jak často využíváte aplikace nebo služby s umělou inteligencí?
2. Co si myslíte o výstupech nebo odpovědích generované umělou inteligencí?
3. Jaké jsou vaše obavy ohledně možného nahrazení pracovních pozic automatizací a umělou inteligencí?
4. Jaké etické problémy spojené s používáním umělé inteligence považujete za nejdůležitější?
5. Kolik času za týden vám AI dokáže uspořit ve vašem pracovním životě nebo při studiu?
6. Kolik času za týden vám AI dokáže uspořit ve vašem mimopracovním (osobním) životě?
7. Pokud používáte AI nástroje, zadali jste někdy do některého z nich nějaké soukromé informace? (lokalitu, kde se nacházíte, bydliště, vaše jméno, jiné soukromé informace a události, firemní neveřejné údaje)
8. Ohodnoťte jednotlivé položky podle důležitosti na stupnici 1–5, jako ve škole. (1 = souhlasím, 2 = spíše souhlasím, 3 = neutrální, 4 = spíše nesouhlasím, 5 = nesouhlasím)
10. Pohlaví
11. Nejvyšší dokončené vzdělání
12. Věk
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.